Katolicka Szkoła Podstawowa im. św. Ojca Pio w Zamościu

19 czerwca 2017 18:49 | Aktualności

Wycieczka naszego gimnazjum

W dniach 8-10 czerwca uczniowie IIa, IIb i IIIa gimnazjum wzięli udział w trzydniowej wycieczce do Wieliczki, Oświęcimia i Energylandii.

„Pierwszego dnia odwiedziliśmy najstarszą polską kopalnię soli w Wieliczce. Po pokonaniu około 400 schodków zeszliśmy pod ziemię, gdzie wysłuchaliśmy ciekawej historii i tajemnic na temat tego miejsca. Podziwialiśmy przepiękne figury wykonane z soli, poznaliśmy urządzenia i pracę górników oraz ujrzeliśmy cudowną kaplicę św. Kingi, która przeniosła bogactwa soli na ziemie polskie. Niezapomniany był też spektakl świetlny nad jeziorkiem solankowym przy muzyce Chopina. Atrakcją było to, że każdy zwiedzający mógł wylizać kilo soli, niektórzy próbowali, ale nikomu się to nie udało.  W godzinach wieczornych udaliśmy się do ośrodka Totus Tuus w Zembrzycach. Noclegi mieliśmy w komfortowych domkach letniskowych położonych na pięknej polanie w lesie. Drugi dzień zaczęliśmy od mszy świętej odprawionej w kaplicy przez ks. Marka. Była nam ona bardzo potrzebna, gdyż po śniadaniu udaliśmy się do parku rozrywki Energylandia w Zatorze. Tam spędziliśmy większość dnia, korzystając z wielu atrakcji do woli, przeżywając chwile pełne wrażeń i ekstremalnych przeżyć na roller coasterach, młotach czy Formule 1. Po tak dużej dawce adrenaliny mieliśmy jeszcze dużo energii i rozegraliśmy wieczorem mecz piłki nożnej pomiędzy IIa a IIIa. Mimo zaciętej walki zwyciężyli chłopcy z  IIIa. Ostatniego dnia wycieczki pojechaliśmy do Oświęcimia, gdzie znajduje się były nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady Auschwitz-Birkenau. Przez ponad trzy godziny mogliśmy zobaczyć jak wyglądało życie więźniów w czasie II wojny światowej i usłyszeć od pani przewodnik, jakiego okrucieństwa dokonali się Niemcy na zgromadzonej tu ludności. Pełni zadumy i refleksji ruszyliśmy w drogę powrotną. Cała wycieczka dała nam wiele niezapomnianych wrażeń i z przyjemnością pojechalibyśmy na nią jeszcze raz. Opiekę nad nami sprawowali pan Karol Kołcon, ks. Marek Mazurek, pani Agnieszka Ostasz i pani Elżbieta Michałkiewicz.”